FANDOM

Inside-Out-60.png

Afișul original al filmului

Întors pe dos (titlul original în engleză: Inside Out) este un film de animație din 2015 produs de studiourile Pixar și lansat de Walt Disney Pictures. Filmul are la baza ideea originală a lui Pete Docter,care este regizorul filmului alături de co-regizorul Ronnie del Carmen, fiind produs de Jonas Rivera.Distribuția de voci îi include pe Amy Poehler,Phyllis Smith, Bill Hader, Lewis Black, Mindy Kaling, Kaitlyn Dias, Diane Lane, Kyle MacLachlan și John Ratzenberger. Va avea premiera mondială pe 19 iunie 2015. Filmul se concentrează pe poveste micuței Riley, și pe modul în care emoțiile din mintea ei —Bucuria, Furia, Dezgustul, Frica și Tristețea— încearcă să o ghideze pe aceasta în viață. 

Docter a început să lucreze în cadrul animației Inside Out\ Întors pe dos în 2009 după ce a observat anumite schimbări de personalitate la fetița acestuia pe măsură ce creștea. Producătorii filmului au consultat mai mulți psihologi cu scopul de a descoperi amănunte mai puțin cunoscute despre mintea umană, care au fost fundamentele ce au stat la baza creionării poveștii. Primele schițe ale peliculei au fost nesatisfăcătoare, iar producția a fost revizuită semnificativ pe măsură ce echipa de producție a constatat faptul că relațiile interumane ghidează emoțiile oamenilor.

Filmul are premiera mondială în mai 2015 în cadrul Festivalului de Film de la Cannes , filmul rulând în afara celor care concurează pentru cel mai bun film al anului, premiera cinematografică la nivel global va avea loc pe 19 iunie 2015.  De asemenea filmul va avea premiera și în cadrul Festivalului de Film din Los Angeles pe 9 iunie, 2015 tot în afara competiției. În România filmul este disponibil din 19 iunie 2015 în 3D și 2D, atât în varianta dublată cât și în cea subtitrată. 

Filmul este considerat cea mai importantă capodoperă Pixar, recenziile criticilor aclamând atât conceptul unic al producției cât și subiectul emoționant abordat. Filmul a fost blockbuster , câștigând 91 de milioane $ în box office (în cadrul primei zile de lansare).

Also on FANDOM

Random Wiki