FANDOM

The jungle book poster.jpg

Afișul filmului

Cartea junglei (engleză The Jungle Book) este un film de animație regizat de Wolfgang Reitherman și lansat în anul 1967. Acțiunea se bazează pe povestirea omonimă a scriitorului Rudyard Kipling și inspirat liber din povestirile cu Mowgli, a fost foarte popular, în ciuda (sau poate datorită) libertății pe care și-a luat-o în privința acțiunii și a personajelor.

Este al 19-lea film din seria de filme animate Disney, serie care a început în 1937 o dată cu Albă ca Zăpada și cei șapte pitici, și filmul de animație clasică cu cele mai importante încasări din toate timpurile.

Filmul conține un număr de melodii clasice, inclusiv "The Bare Necessities" și "I Wan'na Be Like You". Cele mai multe dintre piese au fost scrise de Richard M. Sherman si Robert B. Sherman. Regizat de Wolfgang Reitherman, acesta a fost ultimul care urmează să fie produs de Walt Disney, care a murit în timpul producției sale. Filmul a  încasat peste 73 milioane dolari în Statele Unite, în prima sa lansare, și cât de mult din nou de la două re-versiuni.

Astfel, compania Disney a luat decizia producerii unui sequel,Cartea junglei 2 (engleză The Jungle Book 2), lansat în Statele Unite la 14 februarie 2003. (Premiera românească a avut loc la 14 aprilie 2003).

Also on FANDOM

Random Wiki