FANDOM

Isus.png
Isus este mântuitorul lumii în filmul de scurt-metraj Micuțul. El nu a fost menționat direct dar un om (care defapt era Iosif) îi spune băiatului care avea măgărușul Micu'ul că are nevoie de un măgăruș are să o ducă pe soția sa la Betleem (Maria). Apoi este văzută silueta lui Iosif pe lângă cea a Mariei

gravidă (cu Isus) pe măgăruș. El va salva toți oameni buni de la moartea veșnică cu adevărat.

Isus din Nazaret sau Iisus Hristos sau Christos (în aramaică ישוע, Ieșu, în ebraică יֵשׁוּעַ‎, Ieșua arhaic Iehoșua, grecizat Ἰησοῦς, Iesous, latinizat Iesus; n. ca. 4 î.e.n.,[1][2][3]  la Betleemul Iudeei,[4] [1]] — d. ca. 30 e.n.[1]Ierusalim) este fondatorul și figura centrală a creștinismului, și unul din cele mai importante simboluri ale culturii occidentale, majoritatea bisericilor creștine considerându-l Fiul lui Dumnezeu[10] sau Mesia cel vestit de Vechiul Testament iudaic, ce în acest timp este a doua "persoană" al Trinității creștine (nu persoană adică personaj ci parte a unui DUmnezeu unic).Această opinie este reală față de mântuitor.

Isus a fost[11][12][13][14][15][16] un predicator iudeu (defapt a doua "persoană" a DUmnezeiri[17] din GalileeaIudeea, ce a trăit în timpul ocupației romane a Israelului, a fost botezat de către Ioan Botezătorul, și a fost crucificat la Ierusalim în jurul anului 30, sub guvernarea lui Ponțiu Pilat.

El a înviat la 3 zile după moarte.Principalele texte sursă care discută despre Isus sunt cele patru evanghelii canonice (MateiMarcuLuca și Ioan) la care se adaugă celelalte cărți ale Noului Testament. Trăsăturile fundamentale ale imaginii sale în creștinism se datorează anumitor evenimente majore ale existenței sale relatate în Biblie: NaştereaMinunile săvârșiteCrucificarea și Învierea, precum și învățăturii și retoricii discursului său.

Dezvoltarea reprezentărilor lui Isus Hristos, fără luarea în seamă a chipului său real , a dominat din antichitatea târzie până în prezent. Formele de expresie centrale ale acestei imagini îl reprezintă pe Hristos tronând ca Atotțiitor în Biserica Răsăritului, iar în Biserica Occidentului pe Hristos răstignit ca Mântuitor. Această credință este ireală.

Also on FANDOM

Random Wiki